Disturbia
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Echo...

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Dante

Dante


Aantal berichten : 265
Registratiedatum : 13-12-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : In your closet >3

Character sheet
Naam: Dante Romano Marini
Partner: Would you lie with me and just forget the world?
Reden van plaatsing: Antisociale ps en ADHD.

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Echo...   Echo... Emptyzo feb 19, 2012 8:31 am

Een schelle gil, doet me in elkaar krimpen, een rilling schiet door mijn lichaam. Kippenvel bedekt mijn lichaam, tranen branden achter mijn ogen. Krampachtig druk ik mijn handen tegen mijn oren, ik wil het niet meer horen. Wil me er voor afsluiten, maar weet dat dat niet kan. Dat ik haar gegil zal blijven horen, tot ze haar uiteindelijk met rust laten of ze haar zo hard hebben geslagen dat ze bewusteloos is. Gefrustreerd bijt ik op mijn lip, ik wil wat doen. Ik kan dit toch niet toestaan? Ze gaat er aan kapot! Abrupt kom ik overeind, storm de trap op. Met mijn vuisten ram ik op de deur. "Laat me eruit!" Schreeuw ik, woedend schop ik tegen de deur in de hoop dat die mee geeft. Maar er gebeurt niets. Zeker tien minuten blijf ik zo staan, schreeuwend, bonkend op de deur. Uiteindelijk vliegt deze open, klapt met zo'n vaart tegen me aan dat ik achterover sla en de kelder trap af val. Kreunend beland ik op de grond, til mijn hoofd iets op zodat ik de grote gestalte van mijn vader boven aan de trap kan zien. Hij kijkt op me neer, ik ken de blik in zijn ogen maar al te goed. Weet wat er komen gaat, instinctief kruip ik naar achter. Bloed druppels vallen op de grond, met mijn vingers voel ik aan mijn slaap als ik mijn hand terugtrek zie ik dat er bloed aan kleeft. Met drie stappen is mijn vader beneden, nog twee en hij staat voor me. Hij torent boven me uit. "Niet doen." Fluister ik, maar het heeft geen zin. Een harde schop in mijn ribben, een trap tegen mijn borst. Ik word opgetild aan mijn arm. "Als ik je zeg dat je je kop moet houden, dan houdt je je kop!" Schreeuwt mijn vader, terwijl hij me door elkaar rammelt. "Maar..." Ik krijg niet de tijd mijn zin af te maken, word tegen de muur aan gegooid en alles word zwart.

Met een ruk schoot Dante overeind, zweet druppeltjes kleefde aan zijn voorhoofd. Het duurde even voor dat hij besefte waar hij was, wie hij was. Hij was niet in Italië, hij was geen zeven meer en zijn vader was dood. Huiverend haalde hij adem, zijn zusjes gegil echode nog na in zijn hoofd. Zonder te aarzelen, schoof hij de dekens van zich af, slingerde hij zijn benen over de rand van zijn bed en kwam hij overeind. De vloer voelde koud aan onder zijn blote voeten, snel pakte hij zijn trainingsbroek, een shirt en een vest trok die aan. Om nu in zijn boxer over de gang te gaan lopen, leek hem niet erg slim. Dan werd hij sowieso direct terug gebracht naar zijn kamer en daar zat hij niet op te wachten. Zonder er verder over na te denken, duwde hij de deur open. Zo geruisloos mogelijk liep hij door de verlaten gang, het was er doodstil. Zou iedereen liggen slapen? Of zouden er meer mensen zijn die door nachtmerries uit hun slaap werden gehouden? Het was jaren geleden dat Dante normaal geslapen had, al sinds de dood van zijn zusje achtervolgde de beelden van vroeger hem in zijn slaap. Ze lieten hem niet los, overvielen hem wanneer hij op zijn kwetsbaarst was. Dante stak zijn handen in zijn zakken, liep in de richting van de gangen die er bijna altijd verlaten bij lagen. De begeleiders kwamen er bijna nooit, en dat maakte het een uitstekende plaats om rond te dwalen. Al helemaal op een tijdstip als deze. Er werd gezegd dat het er spookte, en sommige patiënten geloofde dat daadwerkelijk. Maar Dante niet, er bestonden geen geesten en als ze bestonden dan konden ze toch niks uit vreten.
Doordat hij nog op blode voeten liep hoorde je hem nauwelijks, het feit dat hij op de bal van zijn voet liep droeg hier ook aan bij. Verveeld daalde hij een stukje van de keldertrap af, ging op één van de traptreden zitten. Hij leunde met zijn rug lichtjes tegen de muur, staarde zwijgend de duisternis in. Hij was nu al weer bijna vier dagen in Disturbia kliniek, dit was echter de eerste dag die hij buiten de muren van de isoleercel door bracht. Toch voelde hij zich nog altijd een gevangen, en dat zou niet veranderen. Tenzij hij een manier zou vinden uit te breken, maar die kans was klein en als het hem lukte uit te breken dan kon hij nergens heen. Dante wist dat dit de rede was waarom hij naar de kliniek gebracht was, voor de tweede keer. Ze waren bang dat als ze hem in een gevangenis stopte hij uit zou breken, en hij kon ze geen ongelijk geven. In Fox River had hij ook al een plan klaar gehad om uit te breken, hij moest alleen nog één paar puntjes op de i zetten en dan was hij een vrij man geweest. Helaas werd hij nog voor hij uit kon breken in een isoleercel gezet, tot hij opnieuw was veroordeeld tot levenslang maar dit keer niet in een gevangenis maar in een gesloten inrichting. Hij wist niet wat erger was. Bij beide zat hij opgesloten, had hij niet de bewegingsruimte die hij nodig had. Maar hier werd hij aangekeken als gek, hier was hij gestoord net als alle patiënten. In de gevangenis was je toch nog meer een mens, je hoefde niet gek te zijn om er te zitten. Als je hier zat moesten er toch wat draaitjes los zitten, je moest in elk geval een etiket hebben met daarop wat voor stoornis je had. Pure onzin. Alleen omdat je anders dacht was je toch niet per definitie gek? Maar ja was had je er aan? Als je eenmaal een stempel opgedrukt had gekregen kwam je er niet meer vanaf, het was als een brandplek die je nooit meer kwijt raakte. Hij zou de rest van zijn leven een ADHD'er met een antisociale persoonlijkheidsstoornis blijven en misschien dat er nog een keer psychopathie bij op zou komen ook. De psycholoog bij wie hij onder behandeling stond, had het er wel van gehad dat hij hem er op wou testen. Maar hij had ook uitgelegd dat sommige kenmerken van ASPS sterk overeenkwamen met die van psychopathie en het feit dat hij hoogbegaafd was maakte het geheel nog complexer. Dit omdat hij zich meer dan de meeste ASPS patiënten bewust was van zijn situatie, en de gevolgen van bepaalde daden. Voetenstappen weerklonken, Dante keek op. Kneep zijn ogen tot spleetje's. "Wie is daar?" Zei hij, zijn stem had iets ijzig. Er ging iets dreigend's van uit, juist doordat de woorden zo rustig waren uit gesproken. Het was duidelijk dat Dante niet bang was voor het geen dat zich in de duisternis verschool, en dat hij zich meester voelde over de situatie. Of hij dat nu was of niet.

[Iedereen welkom :3]
Terug naar boven Ga naar beneden
Momsen

Momsen


Aantal berichten : 221
Registratiedatum : 15-02-12

Character sheet
Naam: Taylor Momsen
Partner: -
Reden van plaatsing: Hoort stem in haar hoofd - Zware nachtmerries, kans tot slaapwandelen

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptyma feb 20, 2012 12:19 am

Echo... 423594

Na alles wat ze had meegemaakt belandde ze hier? Gedwongen of niet, ze was hier en ze zou hier blijven. Het bracht haar gedachtenstroom en leven behoorlijk in de war maar misschien zou het helpen. Zo hield ze het zichzelf tenminste voor maar de onzekerheid nam met de seconde meer toe. Ze lag te woelen in haar bed, vorige nacht was een ramp geweest, de ene nachtmerrie na de andere had haar wakker gehouden en nu ... nu ging het weer diezelfde kant op. 'Nee!' Gilde ze luid, ze kwam recht in haar bed en staarde hijgend naar het voeteinde. Ze legde haar hand op haar hoofd en wreef kort door haar lange blonde haar. Aan de andere kant van de kamer sliep haar kamergenoot zoetig voort. Ze knipte het kleine lampje aan en keek naar haar bibberende handen voor ze naar de klok keek. De morgen lag nog veraf dus dat betekende dat ze maar gauw weer moest gaan slapen, met of tegen haar zin. Ze liet zich terug zakken en probeerde aan de goede dingen in het leven te denken ... juist ja die waren er niet.

Het duurde niet lang voor opnieuw een nachtmerrie opdook, altijd hetzelfde, haar vader die haar sloeg of die dronken thuis kwam. Haar moeder die wegrende van huis en een achtergelaten Taylor. Maar de nachtmerries waren niet het enige waar Taylor met de kampen had, meer en meer ging ze gaan slaapwandelen. Kwam ze op plaatsen uit die ze niet kende. Zo had ze eens midden op straat gestaan, ze werd dan wakker door het getromp van een auto en schrok zich een ongeluk. Het was gevaarlijk. Zonder dat ze het zelf besefte wandelde haar lichaam de kamer uit. In een losse Tshirt, kort broekje en op haar blote voeten liep ze wat doelloos rond terwijl haar nachtmerrie voor haar ogen verder speelde. Ze rende in de droom, weg van de problemen, weg van haar vader.

Het was pas als het killig koud werd onder haar voeten dat ze wakker werd. Ze knipperde met haar ogen en keek angstig rond. Waar was ze? Ze stond midden in een donkere gang met niets van geluid. Ze keek naar de koude vloer en dan weer naar de omgeving. In paniek liep ze door het doolhof van hangen tot een ijzige stem weerklonk. Ze bleef stilstaand en draaide zich naar het geluid. 'Hallo!' Riep ze wat angstig. Ze liep de hoek om en verstijfde bij het zien van een jongen op de traptrede. 'Waar ben ik?' Vroeg ze weer angstig, het kon haar niet schelen wie hij was of wat hij hier deed, ze wou weten waar ze was ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante

Dante


Aantal berichten : 265
Registratiedatum : 13-12-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : In your closet >3

Character sheet
Naam: Dante Romano Marini
Partner: Would you lie with me and just forget the world?
Reden van plaatsing: Antisociale ps en ADHD.

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptyma feb 20, 2012 12:51 am

Met zijn hand wreef Dante over zijn schouder, tijdens een gevecht in de gevangenis was die door één of andere eikel uit de kom gerukt. Ach, de man was er niet veel beter van af gekomen, hij had aan het gevecht twee gebroken ribben en een blauw kaak over gehouden. Erg lang had Dante niet met zijn ontwrichte schouder rond moeten open, een vriend van hem had zijn arm terug op zijn plaats getrokken. Als het aan de bewakers had gelegen, hadden ze de jonge Italiaan pas de volgende dag naar de dokter gestuurd. Ja Dante was zo wel goed in het maken van vrienden, als het maken van vijanden. Beide kon hij even snel, het enige probleem was dat hij niet goed was in het instant houden van relaties. Iets wat gold voor bijna alle ASPS patiënten. Hierdoor hield hij uiteindelijk vaak meer vijanden dan vrienden over. Een zucht schoof over zijn lippen, hij trok zijn shirt recht. Waardoor het litteken dat deels zichtbaar was geweest, weer werd verborgen onder de donkere stof. Dante haatte zijn littekens, de littekens die zijn lichaam ontsierde. De een verhaal vertelde dat hij voor zichzelf wou houden. Die lieten zien dat zijn jeugd alles behalve plezierig was geweest. Hij hield zijn shirt ook bijna altijd aan, enkel als hij geen keus had trok hij het uit. De littekens op zijn armen waren minder duidelijk, enkele kleine ronde littekens die afkomstig waren van de brandende uiteinde van een sigaret. Nog een paar langwerpig littekens, die verschillende achtergronden hadden. Overigens had hij niet al zijn littekens aan zijn vader te danken, een enkeling had hij op straat opgelopen en een paar andere in de gevangenis.
Dante kwam overeind. Een paar meter bij hem vandaan stond een meisje, die wat angstig op zijn woorden had gereageerd. Hij kneep zijn ogen tot spleetje's, nam haar in zich op. Ze droeg een kort broekje, een los shirt en liep net als hem rond op blote voeten. Nog iemand die niet kon slapen. Waar ze was? Dante fronste, vroeg zich af met wat voor iemand hij te maken had. "Vlak bij de kelder." Beantwoorde hij haar vraag rustig, hij deed een stap naar voren. Ze had lange blonde haren, die nog warrig zaten van het slapen. Hoe kon het dat ze niet wist waar ze was? Was ze zwaar gestoord? Leefde ze in een soort fantasie wereld? Of was het besef dat ze in een kliniek zat nog niet tot haar door gedrongen? Misschien had ze wel geslaapwandeld, had zijn stem haar wakker gemaakt. "Wat doe je hier?" De ijzige toon die eerst in zijn woorden had weerklonken was geheel verdwenen, nu hij wist wie hij tegen over zich had voelde hij niet langer de neiging met zijn stem te tonnen dat je niet met hem moest sollen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Momsen

Momsen


Aantal berichten : 221
Registratiedatum : 15-02-12

Character sheet
Naam: Taylor Momsen
Partner: -
Reden van plaatsing: Hoort stem in haar hoofd - Zware nachtmerries, kans tot slaapwandelen

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptyma feb 20, 2012 2:42 am

Echo... 423594

Er kropen rillingen over haar ruggengraat toen ze besefte in wat een enge omgeving ze was terecht gekomen. Ze keek over haar schouder naar de lange gang en slikte wat moeizaam. Wat haar het meest angst aanjaagde was de stilte, geen geluid was er te horen. Je kon er gewoon een druppel horen vallen vier gangen verder. Het was te stil, zelf in haar hoofd. De stem sprak nooit s'nachts, het leek precies te slapen maar Taylor wenste dat het nu iets zou gaan zeggen zodat ze wist in welke werkelijkheid ze terecht was gekomen. Iedereen beschouwde haar zot, ze was waarschijnlijk niet de enige van wie dat gedacht was. In zover haar tweede nacht ... slaapwandelend terecht gekomen in donkere gangen? Er hing niets aan de muur, er leek geen ophouden aan. Enkel de trap waar je jongen eerder had gezeten gaf weer dat er een uitweg was, naar misschien nog meer donkere gangen. Ze vroeg zich eigenlijk sterk af of ze wel nog in de instelling zat.

Haar ogen glijden in een snelle beweging over hem heen. Hij liep ook op blote voeten maar hij leek niet zo angstig als zij was. Het laatste waar ze zou gaan is hier, in die donkere gangen. De manier waarop hij sprak was rustig, hoe kon hij zo rustig zijn. Kelder, was ze nabij een kelder. Ze keek over haar schouder en dan terug naar de jongen die een stap in haar richting had gezet. Wat moest hij nu niet wel van haar denken. Bij zijn vraag ging haar mond meteen open maar ze sloot hem al vrijwel direct. Dat was een goede vraag. Ze draaide zich een kwartslag en wees naar de gang. 'Ik ...' Ze zweeg en keek verward terug naar de jongen. 'Ik had een droom.' Nachtmerrie durfde ze niet direct te zeggen, waarom wist ze zelf niet. 'En toen was ik hier.' Fluisterde ze onbegrijpend verder. Ja, ze had geslaapwandeld, één van de zovele keren. 'Ik was aan het slaapwandelen denk ik.' Vervolgde ze niet echt overtuigd. Ze keek kort naar haar blote voeten en pyjama voor ze hem weer aankeek. 'Is dit nog in de instelling of ben ik ergens waar ik niet moet zijn?' Vroeg ze dan wat aarzelend, niet zeker of ze het wel wou weten...
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante

Dante


Aantal berichten : 265
Registratiedatum : 13-12-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : In your closet >3

Character sheet
Naam: Dante Romano Marini
Partner: Would you lie with me and just forget the world?
Reden van plaatsing: Antisociale ps en ADHD.

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptyma feb 20, 2012 5:37 am

De vloer voelde ijskoud aan onder zijn blote voeten. Waarom had hij ook al weer geen schoenen aangetrokken? Onmerkbaar schudde hij zijn hoofd, richtte zijn ogen weer op het blonde meisje tegenover hem. Waarom zou ze hier zitten? Wat was de reden van haar plaatsing? Schizofrenie? Manisch depressief? Anorexia nervosa? Borderline? Iets anders? Het was vreemd dat je mensen altijd direct in een hokje plaatste, ook al was je er tegen. Je kon niet anders, het ging van zelf. En dat irriteerde Dante. In de gevangenis had hij zich bij iedereen afgevraagd waarvoor ze veroordeeld waren. Hadden ze een winkel beroofd? Een ruit ingegooid? Iemand vermoord? Een zedendelict gepleegd? Vooral aan die laatste groep had hij een ongelooflijke hekel, iedere man die het maar in zijn hoofd haalde tegen de wil van een meisje aan haar te zitten zou hij het liefst de nek om draaien. Hij balde zijn handen tot vuisten, ademde langzaam uit en ontspande ze weer. Tot tien tellen, had de psycholoog tegen hem gezegd. Yeah, right. Alsof dat hielp als hij écht boos was. Nee, als een woeden aanval éénmaal bezit van hem had genomen, was hij niet meer te stoppen. Ja hoor, daar gingen zijn gedachten weer, binnen enkele seconden waren ze van het meisje afgedwaald naar zijn woedeaanvallen. Dat terwijl de laatste alweer een week geleden was. Hij zat hij hier ook niet vanwege zijn woedeaanvallen, zoals sommige mensen hier. Hij zat hier van wegen zijn ASPS, en zijn neiging tot moorden.
Het meisje leek verward, ze draaide zich om, begon te praten maar stopte weer. Ze had een droom. Als hij haar zo zag staat, vermoedde hij dat het geen fijne droom was geweest. Hij aarzelde, in dit soort situaties wist hij nooit wat te zeggen. Zodra hij zich in de gevoelens van andere moest verdiepen haakte hij af, ze waren zo onbegrijpelijk. Het meisje leek zelf niet te begrijpen hoe ze hier terecht was gekomen, ze leek niet overtuigd van haar eigen conclusie. "Slaapwandel je vaker?" Vroeg hij, terwijl hij haar nog eens onderzoekend in zich op nam. "Je bent nog steeds in de instelling, of het een slim plan is dat je bij de kelder rond hangt weet ik niet." De laatste woorden voegde hij er schouder ophalend aan toe. Hem kon het niet zo veel schelen als hij problemen kreeg omdat hij s'nachts uit zijn kamer was gesneakt. Al was het misschien beter als hij dat wel deed. Tenslotte was dit zijn laatste kans, als hij het weer verpeste moest hij terug naar de gevangenis. Dan zou zijn vonnis weer op nieuw worden uit gesproken, en misschien zou hij dan dit keer wel de doodstraf krijgen. "Ik ben trouwens Dante." Stelde hij zich voor, zich afvragend of zijn woorden het meisje een beetje gerust hadden gesteld. Waarom was ze eigenlijk zo angstig? Er was toch niks om bang voor te zijn hier? Oké, er liepen hier wel wat gekken rond maar de meeste deden niet zo veel kwaad. Althans Dante was er nog geen tegen gekomen, ja een paar jongens die net als hij moeite hadden hun agressie onder controle te houden en met wie hij dan ook in gevecht was geraakt. Maar daar bleef het bij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Momsen

Momsen


Aantal berichten : 221
Registratiedatum : 15-02-12

Character sheet
Naam: Taylor Momsen
Partner: -
Reden van plaatsing: Hoort stem in haar hoofd - Zware nachtmerries, kans tot slaapwandelen

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptyma feb 20, 2012 7:00 am

Echo... 423594

Met de second die verstreek besefte ze dat ze in de werkelijkheid was. Dat ze in haar pyjama op haar blote voeten midden in een donker gang stond met voor haar neus een jongen die ze nog niet gezien had en dus helemaal niet kende. Het slaapwandelen werkte haar meer en meer op de zenuwen, ze vroeg zich af hoe ver van haar kamer ze was. En moest de vloer hier niet zo koud zijn en de jongen niet had gevraagd wie daar was dan liep ze misschien nog altijd rond. Maar dat was dan weer het perfecte excuus voor de bewakers, zo stond het in haar dossier. Niet dat ze er zeker van was dat ze er respect om gingen tonen. Maar ze was steeds weer van slag als ze wakker werd op onbekend terrein, wie zou dat nu niet zijn. Ze stak haar vingers door haar lange blonde haar en zuchtte kort voor ze een kleine glimlach op haar lippen legde, voor even dan maar.

Zijn vraag deed haar opkijken. Ze verlegde haar gewicht wat zodat haar andere voet het even heel koud kon krijgen. 'Steeds meer en meer. Het is nochal beangstigend als je ...' Ze maakte haar zin niet af en wees naar de donkere gang achter zich. Hij zou het wel snappen, slaapwandelen in combinatie met een nachtmerrie was nooit een pretje. Hij wist haar te zeggen dat ze nog steeds in de instelling was en een klein opgeluchte zucht verliet haar lichaam. 'Kan er niet veel aan doen dat ik hier terecht kom.' Meldde ze zwakjes. Ze wreef haar vingers langs haar slapen en glimlachte als hij zich voorstelde. 'Taylor, beetje rare ontmoeting hier zo midden in de nacht.' Zei ze op een grappend toontje. Ze nam hem kort onderzoekend op, voor wat was hij hier trouwens. Ze besloot om op het trapje te gaan zitten waar hij eerder had gezeten, ze wou niet terug gaan slapen. 'Wat brengt jou hier?' Vroeg ze met een vage nieuwsgierigheid. Misschien was het niet zo'n goede vraag, misschien wou hij het helemaal niet hebben over de reden waarvoor hij hier was. 'Sorry.' Excuseerde ze zich om haar nieuwsgierigheid ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante

Dante


Aantal berichten : 265
Registratiedatum : 13-12-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : In your closet >3

Character sheet
Naam: Dante Romano Marini
Partner: Would you lie with me and just forget the world?
Reden van plaatsing: Antisociale ps en ADHD.

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptydi feb 21, 2012 2:03 am

Zwijgend keek hij naar het meisje, op wiens gezicht voor enkele seconden een kleine glimlach was verschenen. Zou ze ook zo rustig tegenover hem staan als ze wist wat hij allemaal op zijn kerfstok had? Hij betwijfelde het. Veel mensen zouden waarschijnlijk gillend weg rennen als ze wisten wat hij had gedaan. Niemand die naar zijn kant van het verhaal zou luisteren, niemand. Ja, de rechter had het gedaan maar dat was zijn taak. Hij moest eerst het complete plaatje kennen, voor hij er een oordeel over mocht vellen. Niet dat dat altijd het geval was, vaak genoeg werden mensen veroordeeld zonder dat men precies wist wat er was gebeurd. Hoe kwamen er anders onschuldige mensen in de gevangenis terecht? Een zucht schoof over Dante's lippen, met zijn hand ging hij door zijn korte haren. Ze waren nog korter geweest, zoals gebruikelijk was bij gedetineerde waren zijn haren gemillimeterd. Maar binnen een maand was er al weer een aardig stuk aangegroeid, en onderhand had zijn haar zijn oude lengte al weer terug.
Hij knikte ten teken dat hij het begreep, al begreep hij het niet. Hij kende dat niet, dat angstgevoel. Niet in een situatie als deze in elk geval. Maar hij wist hoe hij dit moest verhullen, hij wist hoe hij mensen kon doen geloven dat hij dezelfde gevoelens als hen had. Ook als dat niet zo was. "Misschien zou je kunnen vragen of ze s'nachts de deur op slot willen doen. Dan kom je in elk geval niet hier te recht." Hij keek haar aan, een geruststellend glimlach was op zijn gezicht verschenen. "Nee, daar heb je gelijk in. De bewakers zullen er wel rekening mee houden, en anders help ik je wel." Hij meende het, als hij partij zou moeten kiezen. Hoefde hij niet lang na te denken. Bovendien zou niet alleen het meisje, maar ook hij zelf in de problemen zitten als ze gesnapt werden hier. "Een beetje maar." Zei hij met een scheve grijns, hij volgde haar naar het trapje ging naast haar zitten. Wat hem hier bracht? "Ik kon niet slapen." Antwoordde hij, niet een erg uitgebreid antwoord. Maar ze moest er voor nu maar genoegen mee nemen, hij had geen zin om uit te leggen dat hij last had van nachtmerries. Hij zag het als een zwakte, bovendien was er een kans dat ze hem vroeg waarover ze gingen en dat wou hij al helemaal niet vertellen. Zijn verleden was van hem, en van hem alleen. "Weet je zeker dat je niet terug wilt naar je kamer?" Vroeg hij, "Het is niet dat ik je weg wil hebben hoor, maar als je wilt kun je nog een paar uurtjes slapen voor je uit bed word getrommeld." Vervolgde hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Momsen

Momsen


Aantal berichten : 221
Registratiedatum : 15-02-12

Character sheet
Naam: Taylor Momsen
Partner: -
Reden van plaatsing: Hoort stem in haar hoofd - Zware nachtmerries, kans tot slaapwandelen

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptydi feb 21, 2012 2:26 am

Echo... 423594

Bij zijn eerste opmerking over de deur op slot doen kwam een vage glimlach op haar lippen. Die poging was thuis al eens mislukt, Taylor vond altijd een manier, behoorlijk eng als je het zo eens bekeek. 'Ik denk niet dat het zou helpen.' Fluisterde ze meer voor zichzelf dan voor Dante. Ze was al eens door haar raam gekropen, ze had de koelkast al eens leeggeroofd, ze had de sleutels gevonden en de voordeur opengedaan dus bracht haar dat midden op straat en ze had al eens de kat een pak rammel verkocht zonder dat ze het allemaal goed en wel besefte. Ze wilde niet weten wat ze hier nog allemaal kon misdoen zo midden van de nacht. Het feit dat hij zou helpen mochten de bewakers er geen rekening mee houden deed haar kort opzij kijken. Ze glimlachte in zekere zin dankbaar. Iedereen was hier heel behulpzaam voor elkaar, beter samen tegen de bewakers den alleen tegen een bewaker.

Dante kwam naast haar zitten en zei dat hij niet kon slapen, Taylor nam er genoegen mee. Iedereen kon voor verschillende redenen misschien niet zo goed slapen. Ze was niet de persoon die alles ging lospeuteren aan iemand anders. Ze had het volste respect voor andere hun verleden, heden en toekomst hoe raar het ook mocht zijn. Bij zijn vraag keek ze op, ze wou antwoord geven maar hij ging verder. Ze glimlachte kort en schudde langzaam haar hoofd. 'Niet dat dit de gezelligste plaats is ...' Ze onderbrak haar zin kort even en knipoogde. 'Maar momenteel is alles beter dan bed.' Vervolgde ze. Ze had geen zin om te slapen, ze had wat kunnen slapen en dat was genoeg om de dag door te komen. Op een dag zou het zijn tol eisen maar dan weer zou iets goeds haar één nacht geen nachtmerries gunnen. 'Ik zou toch enkel maar naar de muren staren.' Mompelde ze er wat afwezig achterna. Ze strekte haar benen voor zich zodat haar voeten niet langer op de trede rustten. 'Waar leiden deze gangen heen?' Vroeg ze nieuwsgierig...
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante

Dante


Aantal berichten : 265
Registratiedatum : 13-12-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : In your closet >3

Character sheet
Naam: Dante Romano Marini
Partner: Would you lie with me and just forget the world?
Reden van plaatsing: Antisociale ps en ADHD.

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptywo feb 22, 2012 7:28 am

Het was alsof ze meer tegen zichzelf, dan tegen hem sprak. Voor een moment keek hij haar onderzoekend aan, dus de deur op slot doen hielp niet? Dan moest ze echt vast slapen, als ze in staat was zonder wakker te worden uit een raam te klimmen. Zou dat de reden zijn dat ze hier zat? Het feit dat ze slaapwandelde? Nee, dat kon geen reden zijn om op gesloten te worden in een kliniek als Disturbia. Dan moest er toch echt iets meer met je aan de hand zijn. Als hij enkel ADHD had gehad, had hij hier ook niet gezeten. Nee, met die stoornis werd je niet gezien als gevaar voor de samenleving of voor jezelf. Een glimlachje was op Taylor's gezicht verschenen, hij glimlachte terug. Als mede 'patiënten' moesten ze toch voor elkaar op komen, althans dat vond Dante. Je zou het hier niet alleen redden, dat was in de gevangenis ook zo. Zonder rugdekking overleef je het daar niet lang, nu zou het in een instelling als deze wel niet zo snel lopen. Maar dan nog. Dante schudde zijn hoofd, zich realisserend dat zijn gedachten weer af begonnen te dwalen.
Taylor leek genoegen te nemen met zijn korte antwoord, ze vroeg in elk geval niet verder en dat waardeerde hij. Hij had het niet graag over zich zelf, zijn verleden. Het was gebeurd, hij kon er niets meer aan veranderen. Het was al erg genoeg dat de herinneringen zijn gedachten niet met rust laten, hij wou ze niet ook nog eens uitspreken. Bovendien waren en bepaalde dingen in zijn verleden die mensen af zouden schrikken, dingen die er voor zouden zorgen dat ze een ander beeld van hem kregen. Dante wist dat hij van geluk mocht spreken dat hij zo makkelijk kon liegen, het verschil tussen waarheid en leugen was bij hem niet te onderscheiden. Iets wat deels te danken had aan het feit dat hij geen schuldgevoelens kende. "Daar ben ik het mee eens." Hij keek haar aan, een scheve grijns was op zijn gezicht verschenen. Hier met Taylor zitten was beter, dan alleen met zijn dachten naar een donkere gang zitten staren. Alleen met zijn gedachten en herinneringen. De schreeuw van zijn zusje die nog altijd zijn zijn hoofd na leek te echoën. Had hij het kunnen voorkomen? Het was een vraag die hem nooit los gelaten had. "Ik weet het niet precies, ik geloof naar het mortuarium." Best vreemd eigenlijk dat ze dat hier hadden, kwamen er zo vaak patiënten om?
Terug naar boven Ga naar beneden
Momsen

Momsen


Aantal berichten : 221
Registratiedatum : 15-02-12

Character sheet
Naam: Taylor Momsen
Partner: -
Reden van plaatsing: Hoort stem in haar hoofd - Zware nachtmerries, kans tot slaapwandelen

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptywo feb 22, 2012 8:21 am

Echo... 423594

Ze zag hoe Dante haar even onderzoekend opnam en ze wou zichzelf een klap geven omdat ze zo tegen zichzelf bezig was. Niet dat het de eerste keer was, als de zon op kwam was ze bijna altijd tegen zichzelf bezig. Tegen de stem dan toch. Ze beet kort op haar onderlip terwijl ze weer voor zich uit keek. Nouja, iedereen had hier wel zijn problemen zeker, de ene al een stuk erger dan de andere. En dan had je van die lui die s'nachts naar de donkere gangen kwamen en op een trapje zaten te babbelen. Ze keek kort naar Dante en glimlachte heel zwakjes, amper te zien. Het gaf hier wel een zekere rust, ookal begon ze het langzaamaan wel echt koud te krijgen. Alleen zou ze hier niet ronddwalen en ze was echt blij dat Dante hier was toen ze wakker werd want anders was ze in paniek geslagen. Ze hield de stilte er soms wat langer in want Dante was hier waarschijnlijk niet voor een vrolijke peptalk, ze wou hem ook zijn deel van de rust geven.

De gangen leiden waarschijnlijk naar het mortuarium. Ze slikte kort en keek aarzelend opzij, hij meende het noch ook. 'Over gezelligheid gesproken.' Zei ze op een dood neutrale toon. Het werd enger met de second, Taylor was ook niet het type die je horrorfilms moest voorschotelen. 'Ik ben wel blij dat hier wakker werd en niet daar tussen de ...' Ze zweeg en trok een vies gezicht. Stel je voor, wakker worden naast een lijk. Het beeld deed haar kort lachen, hopelijk kreeg ze Dante hier niet kwaad mee. '... lijken.' Maakte ze haar zin half lachend af. Ze werd weer serieus en keek kort opzij naar Dante. 'Bedankt voor de informatie.' Zei ze dan gewoontjes, ze zou weer lachen maar hield zich perfect in. Ze zette haar voeten weer plat op de trede en sloeg haar armen rond haar knieën heen. 'Kom je hier vaker of is dit willekeurig gekozen?' Misschien zou hij het niet aanvaarden haar vraag maar dat zou ze dan wel zien. Dan zou ze ook verder haar mond houden en niets meer zeggen, toch niet meer vragen ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante

Dante


Aantal berichten : 265
Registratiedatum : 13-12-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : In your closet >3

Character sheet
Naam: Dante Romano Marini
Partner: Would you lie with me and just forget the world?
Reden van plaatsing: Antisociale ps en ADHD.

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptyza feb 25, 2012 1:05 pm

De stenen traptrede voelde koud aan onder zijn blote voeten, zorgde ervoor dat hij wakker bleef, gefocust. Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar Taylor, die enkel een kort broekje en een los shirt droeg. Zonder er echt over na te denken trok hij zijn vest uit, legde die over haar schouders. "Hier, trek maar aan. Anders krijg je het koud." Hij glimlachte naar haar, om zijn blik vervolgens weer af te laten dwalen. Ergens was hij benieuwd naar wat er daar beneden lag, ja het mortuarium. Maar waarom hadden ze dat hier nodig? Zo vaak kwamen er hier geen mensen om, toch? Oké, misschien wel. Er liepen hier tenslotte allemaal 'gekken' rond, althans dat was hoe buitenstaanders hen zouden bestempelen en misschien waren ze ook wel een beetje gek. Maar wat hield dat nu eigenlijk in? Gek zijn? Wanneer was je gek? Als je anders dacht dan de meeste mensen? Als je de wereld anders zag dan de 'normale' mensen? Volgens Nietsche is de wereld opgebouwd uit afspraken, afspraken die de mens gemaakt heeft. Taal structureert en vormt de wereld. De mensen zet de wereld, naar eigen hand, doet dit naar eigen belang. Wij zien de wereld zoals wij leren dat we hem moeten zien. Dus misschien zijn mensen die de wereld anders zien dan hij in 'werkelijkheid' is wel niet gek. Misschien houden ze zich enkel niet aan de regels, wie weet zijn zei de wereld juist zoals hij echt is. Dante schudde zijn hoofd, besefte zich dat zijn gedachten weer eens totaal afgedwaald waren. En waar naar toe? Naar één of andere filosofie, over wie hij in de gevangenis wat had gelezen. Een interessante man welles waar, die uiteindelijk helemaal krankzinnig was gestorven. Maar toch, het was geen onderwerp waar je midden in de nacht over na ging denken, zittend op een kelder trap naast een meisje dat je nog geen uur kende.
"Wie weet is het wel heel gezellig, houden de bewakers daar thee kransjes." Merkte Dante droogjes op, hij keek Taylor even aan. Ze begon te praten, viel stil en schoot in de lach. Hij keek haar aan, een grijns verscheen op zij gezicht. "Ik denk dat het inderdaad goed is dat je hier wakker bent geworden en niet daar, dan had je iedereen wakker geschreeuwd." Het laatste voegde hij er op een plagerige toon aan toe, hij wist niet hoe ze er op zou reageren. Dacht er ook niet zo over na, de woorden waren zijn mond al uit voor hij überhaupt had na gedacht over het effect. Zo ging het altijd, eerst doen dan denken. Soms pakte het goed uit, soms niet. "Ik ben pas net hier, maar het was niet helemaal willekeurig gekozen. Ik wist dat deze gangen hier waren, en dat hier over het algemeen geen bewakers komen. Die zijn bang voor het donker, of zo. Daarom ben ik hier heen gegaan, ik had niet zo zin in een bewaker die me terug naar mijn kamer stuurt." Antwoordde hij. "Ben je nog nooit een bewaker tegen gekomen, als je s'nachts slaapwandelt?" Voor een moment keek hij haar vragend aan, waarna hij zijn blik weer voor zich richtte. Hoe laat zou het zijn? Zou de zon al bijna op komen? Nee, waarschijnlijk niet. Daarvoor was het nog te vroeg, of niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
Momsen

Momsen


Aantal berichten : 221
Registratiedatum : 15-02-12

Character sheet
Naam: Taylor Momsen
Partner: -
Reden van plaatsing: Hoort stem in haar hoofd - Zware nachtmerries, kans tot slaapwandelen

Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Emptyzo feb 26, 2012 8:26 am

Echo... 423594

Taylor wist niet goed wat ze moest doen toen hij zijn jas aanbood. Ze glimlachte dankbaar en stak snel haar handen door de mouwen en sloeg ze gekruist voor haar borst. Had ze het geweten had ze zeker pantoffels aangetrokken maar ach, je kon een slaapwandelt iemand nu niet gaan zeggen: Trek even wat schoenen aan voor je naar de kelder wandelt. Aangezien de jas een stuk groter was viel hij ook over haar knieën, daar zou het dan ook weer wat warmer worden. 'Bedankt.' Zei ze dan nogmaals met een oprecht vriendelijke glimlach. Ze blikte naar de gang, zouden hier al lijken over gesleept zijn? Haar haren gingen automatisch weer rechtstaan bij het gedacht ervan. Een eigen mortuarium vond ze wel heel raar, of tenzij alle lijken van dit hele verdomde stadje hierheen werden gebracht. Maar was het niet automatisch de plicht van het ziekenhuis. Kon je ze niet beter daar opslaan in plaats van ze heen en weer te sjouwen, heel respectvol zal het ook niet zijn. Maar ach, respect was hier altijd heel ver te zoeken.

Bij zijn droge opmerking over het thee kransje lachtte ze weer kort luidop. 'Stel je voor.' Fluisterde ze met een grinnik erachter aan. Ze stootte kort haar vuist tegen zijn schouder bij zijn plagerige opmerking en glimlachte kort. Maar hij had gelijk, ze zou iedereen wakker krijsen moest ze wakker worden naast een lijk. 'Geef toe, je zou toch zelf even schrikken moest je wakker worden naast een lijk?' Ze keek hem kort afwachtend aan en keek dan weer naar de gang. 'Ik zou doodsbang zijn.' Gaf ze eerlijk toe bij het gedacht er ook maar aan. Toen hij weer sprak keek ze met enige interesse opzij en knikte enkel maar zachtjes. 'Dan is dit inderdaad een goed plekje.' Als hier dan toch geen bewakers kwamen, dan kon je maar even goed hier zitten. Het was hier rustig, eng rustig dan. Zelf zou ze een ander plekje gaan zoeken, niet verkeerd bedoeld, ze was niet het type om hier eenzaam en alleen rond te dwalen. Bij zijn vraag keek ze hem kort aan en schudde langzaam haar hoofd. 'Het is pas mijn tweede nacht en voor zover ik weet heb ik gisteren alleen maar nachtmerries gehad. Nou vandaag ...' Ze zweeg en knikte kort naar de plaats rondom haar. '... Ben ik hier.' Ze haalde haar schouders op en blikte weer naar voor ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Echo... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echo...   Echo... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Echo...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Disturbia :: Disturbia Clinic || Binnen :: K.-
Ga naar: