Disturbia
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Surviving (Originelere titel gezocht ;))

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Matthew

Matthew


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 11-01-12

Surviving (Originelere titel gezocht ;)) Empty
BerichtOnderwerp: Surviving (Originelere titel gezocht ;))   Surviving (Originelere titel gezocht ;)) Emptydo jan 26, 2012 5:25 am

Vorige topic verwijderd, dus nu kan het echte werk beginnen Wink
Ik ga jullie verder nog niks verklappen, dus lees maar gewoon xP
Hope you like it ^^

Proloog:
Dear Diary,
Het voelt vreemd aan mijn gevoelens en gedachten met inkt en woorden op een leeg vel papier neer te pennen. Normaal hou ik ze voor mezelf, voor mijn veiligheid en zodat niemand mijn volgende stap zou kunnen achterhalen. Ik ben de mensen altijd een stap voor geweest en ik wil dat graag zou houden.
Het was op een gewone nacht dat een vreemd gevoel me bekroop. Voor de eerste keer in mijn leven had ik het gevoel dat ik eens aan iets anders toe was. Psychologen zouden het als een midlifecrisis beschrijven, ik zag het eerder als een nieuwe start. Helemaal opnieuw beginnen zou onmogelijk zijn, tenslotte was mijn gezicht overal bekend geworden. Wat wel mogelijk was, was iemand anders opnieuw laten beginnen. Maar waar vond ik die iemand, die aan mij gelijk was, mij zelf zou kunnen overtreffen? Ik hoefde geen hersenloze spierbundel, ook geen zwakkeling. Iets tussenbeide en zo kwam ik op het idee, toch voor het andere geslacht te kiezen. Het hoofd van een vrouw zit vol raadsels, voor mannen nog steeds onopgelost. Ze hebben een goed doorzettingsvermogen, zijn slim en stralen onschuld uit. Hun enige zwakheid is hun gevoelens, die ze graag kwijt willen. Hun hart zou sneller spreken dan hun verstand en dat bracht weer een heleboel nadelen met zich mee. Ik moest haar zorgvuldig uit kiezen en dat kon alleen door een strategisch plan te maken, waar al haar karaktertrekken worden getest en waar ze op de proef gesteld word.
Een lange tijd heb ik me stilgehouden. Al die tijd heb ik zitten nadenken. Hoe ik dit het beste uit kon werken en wie deel zou nemen aan het spel, dat weldra voor de eerste keer gespeeld zal worden.
Uiteindelijk kwam ik er aan uit. Het spel is eenvoudig en het doel is duidelijk; overleven. Wat ze echter niet weten is dat ze het spel kunnen stoppen. Het meisje dat weet hoe ze dit doet, heeft de kans een nieuwe start te maken, aan mijn zijde uiteraard.
Dat de beste dan ook mogen winnen.


Ruwe schets. Kan nog veranderd worden Wink
xx, Matthew
Terug naar boven Ga naar beneden
Matthew

Matthew


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 11-01-12

Surviving (Originelere titel gezocht ;)) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Surviving (Originelere titel gezocht ;))   Surviving (Originelere titel gezocht ;)) Emptyvr jan 27, 2012 5:38 am

Nieuw hoofstuk! ^^

Esmée - Dear Diary
Dear Diary,
Weeral eens hou ik de pen tussen mijn handen geklemd, niet weten wat ik moet schrijven. Misschien ligt het aan de spanning, veroorzaakt door de angst om te falen, of ligt het aan de verwachtingen die ik heb voor dit meisje. Met zekerheid kan ik mijn sprakeloosheid niet verklaren. Het feit dat ik me niet meer in mijn veilige haven op het eiland bevind, kan ook een reden zijn voor mijn ongerustheid. Met een nieuwe identiteit heb ik een goedkoop appartementje kunnen kopen ergens in het centrum van een grote stad. Tegenwoordig is het niet moeilijk je slachtoffer in het oog te laten houden, dit dankzij de nieuwe technologische snufjes. Vanuit een comfortabele houding heb ik zicht op enkele schermen, die elk een kamer projecteren. Deze camera’s zitten in het gebouw, op de locatie waar het eerste spel van start zal gaan; de gevangenis. Een locatie gekozen aan de hand van mijn persoonlijke ervaringen.
Op het bureau voor me staat een kleine microfoon die me in staat stelt contact met haar te maken zonder mezelf bekend te maken. Aan alles is gedacht.
Mijn eerste slachtoffer, al noem ik ze eerder de uitverkorene, bevind zich nu nog onwetend in de rechtszaal. Geld heb ik niet te kort en ik had er wel wat voor over, maar het heeft me moeite en een heleboel van mijn maandelijkse inkomsten gekost om het grotendeel van de rechters om te kopen. Nadat de rechter het vonnis velt, zal ze naar haar nieuwe thuis worden gestuurd. Geen gewone gevangenis, een waar je moet zien te overleven, want daar draait het tenslotte allemaal om.
Het meisje dat met uiterste zorg is uitgekozen, luistert naar de naam Esmée. Een nogal rebelse een eigenwijze tiener. Enkele van mijn mannen hebben haar een tijd in het oog gehouden om dan verslag uit te brengen. Ze heeft haar school nooit afgemaakt, leeft grotendeels op straat, rookt, heeft slechte gewoontes en heeft ook al enkele misdaden op haar strafblad staan. Het kind dat je als ouders zelf liever niet krijgt. Haar op de plek krijgen die ik had uitgekozen was dan ook makkelijk. In grote dikke en zwarte drukletters stond het in de krant geschreven; meisje vermoord 16-jarige jongen voor geld.
Het was sneu voor de jongen, maar ik had hem nodig voor de voorbereiding die moesten getroffen worden. Hij was trouwens ook niet de eerste die ik vermoord of –laat ik het beter zo zeggen- heb laten vermoorden.
Ik moet het toegeven, stilzitten en nadenken is niets voor mij. Mijn naam verdween uit roddelbladen en kranten en sommige beweerden dat ik van de aardbodem was verdwenen of zelfs was vermoord. Het zou niet lang meer duren of mijn gezicht stond weer op de voorpagina. Naja, misschien niet mijn gezicht, het gezicht van het monster dat ik zal creëren. Het meisje dat het volhoud, en het overleeft. Ik kan er geen woorden meer aan vuil maken. Alleen dan nog dat mijn verwachtingen hoog staan en ik hoop dat ze aan mijn verwachtingen zal voldoen. Het is of de dood of de roem die een meestermisdadiger kan krijgen. Het is wat ze er zelf van maakt.
Let the game begin…


Het volgende hoofdstuk in de ogen van Esmée zelf Wink
xx, Plushie aka Matthew
Terug naar boven Ga naar beneden
Matthew

Matthew


Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 11-01-12

Surviving (Originelere titel gezocht ;)) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Surviving (Originelere titel gezocht ;))   Surviving (Originelere titel gezocht ;)) Emptyzo jan 29, 2012 3:54 am

Wohoow, driedubbelepost 0.o
Niemand geinteresseerd?

Hier het hoofdstuk in de ogen van Esmée, waar de volgende hoofdstukken ook in worden geschreven.

Esmée - Hoofdstuk 1
Spoiler:

Lang hoofdstuk Wink
xx, Matthew
Terug naar boven Ga naar beneden
Fanta

Fanta


Aantal berichten : 636
Registratiedatum : 07-12-11
Leeftijd : 27

Character sheet
Naam: Fanta Cola
Partner: I love you, but it's hard to believe your words if I can't see the mean of them with my own eyes. Do you love me or is it just a game?
Reden van plaatsing: Obsessie voor symmetrie, autisme PDD-NOS en soms een beetje hyperactiviteit :3

Surviving (Originelere titel gezocht ;)) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Surviving (Originelere titel gezocht ;))   Surviving (Originelere titel gezocht ;)) Emptyzo jan 29, 2012 8:26 am

't Ziet er alvast heel mooi uit.
Ik ga het binnenkort eens lezen x
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Surviving (Originelere titel gezocht ;)) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Surviving (Originelere titel gezocht ;))   Surviving (Originelere titel gezocht ;)) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Surviving (Originelere titel gezocht ;))
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Verhaal] Geen titel
» ||Broer gezocht ||
» gezocht: friends
» Gezocht :: Stuff
» Setje gezocht

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Disturbia :: Algemeen :: Off Game :: Creatief :: Verhalen-
Ga naar: